6/10/08

kenangan di uniperdana

Selepas selesai mengadakan sebuah majlis di rumah persatuan, aku ditugaskan untuk menghantar periuk besar ke rumah persatuan yang lain iaitu tempat di mana semua peralatan katering persatuan. ketika itu hanya kenderaan yang ada hanyalah motor buruk ku yang berjenama honda petak 70cc. berbekalkan keazaman dan ditemani temanku shahidra, aku dengan lajunya memecut honda petakku..yang pastinya, shahid yang duduk di tempat belakang terkial-kial memegang periuk dan tutupnya. aku terlupa yang sebenarnya aku sedang membawa orang di belakang yang sedang memegang periuk yang besar. tiba-tiba tanpa ku sedar, shahid memanggil namaku,"pija, tunggu berhenti!". lantas aku bertanya, "kenapa nak berhenti?""tu, tutup periuk melayang" jawab shahid..aku terus menekan brek dan menoleh belakang ke arah jalan raya. dengan segera shahid berlari mendapatkan tutup periuk itu apabila tiada kenderaan lalu lalang di situ..sehingga sekarang setiap kali aku terkenang, pasti aku akan senyum sendirian..dan aku percaya shahid juga begitu..

No comments: