2/16/09

Dia semakin aktif..

Setiap malam aku terasa berinteraksi dengan anak yang ada dalam kandungan ku..setiap kali itulah aku merasakan tindakbalas daripadanya..ingatanku apabila setiap kali aku pulang dari klinik untuk melihat keadaan dia,aku tersenyum lebar..tersengih-sengih..aku betul tak percaya ada anak yang sedang membesar dalam tubuh badanku sendiri..dia begitu aktif menendang-nendang, tangannya terkuak-kuak dalam ruang rahim yang sempit..kini kandungan air dalam rahim yang semakin banyak memudahkan dia bergerak aktif..paling melucukan ketika kami sedang scan 'melihat' dia, si kecil itu menoleh ke arah kami sambil mulut yang terbuka dan tertutup seakan mengerti yang kami sedang memandang gelagat dia yang begitu aktif sekali..SUBHANALLAH..Maha Suci Allah yang menciptakan dari benih yang mati kepada anak yang tumbuh membesar..

No comments: