1/31/12

pertemuan yang tidak dijangka..



Pada 3 Januari yang lalu saya ditugaskan untuk menghadiri mesyuarat MAPIM di USM Pulau Pinang. Sudah menjadi kemestian buat saya untuk menghubungi sahabat-sahabat yang berada di tempat yang ingin  dituju. Sama ada sempat bertemu atau tidak itu perkara kedua yang akan berlaku. Dalam perjalanan ke sana, sempat juga bermesej bersama sahabat ex-UM yang berada di utara tanah air. Orang yang saya sangka untuk dapat bertemu rupa-rupanya sudah berpindah ke Changlun,Kedah. Akhirnya saya diberikan no telefon sahabat yang kira-kira 6 tahun tidak bertemu. Kali terakhir adalah pada Majlis Konvokesyen UM pada tahun 2006. Betapa gembiranya dapat bertemu dengan sahabat lama yang sudah memiliki 2 orang anak gadis cilik yang comel. Kegembiraan kami terhenti sebentar apabila saya baru mengetahui bahawa beliau masih dalam cuti sakit kerana baru lepas pembedahan apendiks. Namun begitu, kesihatan teman sejati ini tidak sedikit pun menghalang beliau untuk melayan teman yang berkunjung dari Batu Pahat ini. Alangkah terkejut dan terharu dengan berita kesihatan beliau dan dalam masa yang sama layanan yang diberikan amat baik sekali.

Begitulah indahnya persahabatan yang pernah dibina atas dasar silaturahim. Pertemuan dan perpisahan pasti terjadi, tetapi tidak sedikitpun terputus tali persahabatan ini walau jarak memisahkan hubungan ini.

terima kasih Ciksu (Mastura Mamat)..

No comments: